Terug naar klantenservice

Veelgestelde vragen over: Retourneren

Hoe kan ik retourneren?

Bij Flinndal mag je elk pakket zonder opgaaf van reden binnen 100 dagen retourneren. Wil je jouw pakket (gratis) terugsturen? Volg dan de volgende vier stappen:

  1. Stop de brief en het product terug in de doos
    Als je een product terugstuurt, vragen wij je om de pakbon of een brief met klantgegevens toe te voegen, zodat wij eenvoudig kunnen zien wie het pakket heeft teruggestuurd. Je mag ook een herroepingformulier invullen en bijvoegen. Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van een deze formulieren is echter niet verplicht en/of noodzakelijk.
  2. Plak de doos dicht
  3. Schrijf ‘retour afzender’ op de doos
    Een postzegel op het pakket is niet nodig! Zorg er wel voor dat je je eigen adres doorstreept. Het is voldoende om retour afzender op de doos te schrijven, een adres is niet nodig. Het pakket wordt dan verstuurd ons postadres zoals vermeld op één van de zijden op de doos. Mocht je op een andere manier, bijvoorbeeld verzekerd, willen retourneren, dan zijn de directe kosten voor het terugsturen voor jouw eigen rekening.
  4. Doet het pakket in de brievenbus (een gewone straatbrievenbus)
    Je hoeft dus niet langs het postkantoor. Indien je toch naar het postkantoor gaat, dan vragen zij alsnog verzendkosten. Deze kosten zijn dan voor eigen rekening. 

Hoeveel bedenktijd heb ik om te retourneren?

Voor leden van de BeCommerce (zoals Flinndal) geldt dat ze voor klanten een bedenktijd van minimaal 14 dagen moeten aanhouden. Flinndal hanteert een nog ruimere termijn. Dit betekent dat je 100 dagen* de tijd hebt om aan te geven dat je het pakket wilt terug sturen, waarna je nog 14 dagen de tijd hebt om het pakket gratis te retourneren.


*De bedenktijd verstrijkt 100 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Voor Herhaalgemak geldt hetzelfde.

Wanneer krijg ik mijn geld terug na retourneren?

Heb je een product teruggestuurd? Dan krijg je je volledige aankoopbedrag zo snel mogelijk weer terug. In ieder geval binnen 14 dagen na ontbinding. Zodra wij het product retour hebben ontvangen of is aangetoond dat het product is teruggestuurd, zullen wij het geld naar je terugstorten. Heb je twee weken na het retourneren nog geen bericht of geld terug ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Is retourneren gratis?

Ja. Wij nemen de kosten voor het terugsturen van een product voor onze rekening. Volg hiervoor de stappen van ons retourbeleid zoals omschrijven achterop de pakbon of bij onze Veelgestelde Vragen. Schrijf duidelijk ‘retour afzender’ op de doos. Je hebt dan geen postzegel nodig. Mocht je op een andere manier, bijvoorbeeld verzekerd, willen retourneren, dan zijn de directe kosten voor het terugsturen voor jouw eigen rekening. 

Ik heb de verpakking geopend. Mag ik nog retourneren?

Nee. We vragen je tijdens de bedenktijd zorgvuldig om te gaan met het product. Geopende voedingssupplementen waarbij de verzegeling is verbroken (de sluiting van de verpakking) kunnen we vanuit gezondheidsbescherming niet terugnemen. In het onwaarschijnlijke geval van een gebrek ontvang je uiteraard een vervangend product of heb je recht op teruggave van het betaalde bedrag.

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van goederen, dat verder gaat dan nodig om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Hoe kan ik retourneren en herhaalgemak stopzetten?

Wil je een pakket terugsturen en ook het herhaalgemak stopzetten? Dat kan door middel van een briefje bij het pakket dat je retourneert. Toch adviseren we je om stopzettingen altijd los van je retourzending door te geven aan onze Klantenservice of via Mijn Flinndal

Contact

Mijn Flinndal

Regel zelf zaken zoals het wijzigen van persoonlijke gegevens of Flinndal Herhaalgemak zendingen.

Chat met onze klantenservice

Gemiddelde wachttijd: < 3 minuten

Stuur ons een bericht via chat.

Gemiddelde wachttijd: < 3 minuten

Stuur ons een bericht via chat.

E-mail

Gemiddelde wachttijd: 2 werkdagen

Neem contact op via het contactformulier

Gemiddelde wachttijd: 2 werkdagen

Neem contact op via het contactformulier

Bel ons

Gemiddelde wachttijd: < 1 minuut

0800-54019

Gemiddelde wachttijd: < 1 minuut

0800-54019

Facebook Messenger

Gem. wachttijd (tijdens kantooruren): < 3 minuten

Ga naar Facebook Messenger

Gemiddelde wachttijd (tijdens kantooruren): < 3 minuten

Stuur ons een bericht via Facebook Messenger