Bij Flinndal mag je elk pakket zonder opgaaf van reden binnen 30 dagen retourneren. Wil je jouw pakket (gratis) terugsturen? Volg dan de volgende vier stappen:

Stap 1: Stop de brief en het product terug in de doos

Als u een product terugstuurt, hebben wij een klantnummer nodig, zodat wij kunnen zien wie het pakket heeft teruggestuurd. Stuur daarom de brief en het product (ongeopend) samen terug. U mag ook een herroepingformulier invullen en terugsturen. Dit is echter niet verplicht.

Stap 2: Plak de doos dicht
Stap 3: Schrijf ‘retour afzender’ op de doos

Een postzegel op het pakket is niet nodig! Zorg er wel voor dat u uw eigen adres doorstreept.

Stap 4: Doe het pakket in de brievenbus op straat

U hoeft dus niet langs het postkantoor.



Een product met herhaalgemak terugsturen

Wilt u een pakket terugsturen en ook het herhaalgemak stopzetten? Dan hoeft u hier geen aparte stopzetting voor door te geven. Een briefje bij het pakket dat u terugstuurt is voldoende. Stopzetten kan natuurlijk ook altijd via de Klantenservice of ‘Mijn Flinndal’.

✓ 30 dagen bedenktijd
Voor leden van BeCommerce (zoals Flinndal) geldt dat ze voor klanten een bedenktijd van minimaal 14 dagen moeten aanhouden. Flinndal hanteert een nog ruimere termijn. Elk pakket mag u tot maar liefst 30 dagen na ontvangst gratis terugsturen.

✓ Geld ontvang je zo snel mogelijk terug
Heeft u een product teruggestuurd? Dan krijgt u uw geld zo snel mogelijk weer terug. Dit is uiterlijk binnen vijf werkdagen nadat wij uw pakket terug ontvangen hebben. U ontvangt altijd per brief of per e-mail een bevestiging.

✓ Terugsturen is gratis
Wij nemen de kosten voor het terugsturen van een product voor onze rekening. Schrijf duidelijk ‘retour afzender’ op de doos. U hebt dan geen postzegel nodig.


Wettelijke garantie

Alle verkochte producten vallen onder de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat u, als consument, er in alle redelijkheid van mag verwachten.