Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen Flinndal Gezond Gewicht

Hieronder vindt u een aantal veelgestelde vragen over de producten van Flinndal en haar service. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan gerust contact op onze klantenservice.

Vragen over mijn bestelling »
Vragen over de verzending »
Vragen over de service van Flinndal »
Vragen over de producten in het algemeen »
Vragen over het gebruik van de producten »


Vragen over mijn bestelling

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Wanneer u een bestelling plaatst op werkdagen voor 17:30 uur, dan wordt het pakket binnen drie tot vier werkdagen bezorgd. Het pakket past in de brievenbus, dus u hoeft er niet voor thuis te blijven. Betreft het een pakket met herhaalgemak, dan kunt u inloggen op Mijn Flinndal. Daar kunt u precies zien wanneer u de volgende zending ontvangt. 
Hoe kan ik mijn pakket terugsturen?
Bij Flinndal mag u elk pakket tot 30 dagen na ontvangst gratis terugsturen. Volg hiervoor de volgende stappen:

  • Schrijf duidelijk 'retour afzender' op de doos waarin u de producten ontvangen heeft. 
  • Streep uw eigen adres door of leg de pakbrief verkeerd om in de doos. Zo weten we dat het pakket van u is, maar bezorgt de postbode het pakket niet nog een keer bij u. Heeft u de originele pakbrief niet meer? Doe dan een briefje met uw naam, adres en liefst ook een klantnummer in de doos.
  • Zorg dat de producten (ongeopend) in de doos zitten.
  • U kunt de doos in de gewone brievenbus (op straat) doen. Breng het pakket niet naar het postkantoor, hier worden vaak extra kosten aangerekend voor de retourzending. 

Als we het pakket hebben ontvangen, krijgt u daarvan een bevestiging per mail of brief en hoeft u dit pakket niet te betalen. Als u het pakket al heeft betaald, wordt het aankoopbedrag binnen zeven werkdagen nadat we uw pakket hebben ontvangen teruggestort. 

Hoe kan ik betalen?
U kunt bij Flinndal op verschillende manieren betalen en u bepaalt bij elke zending zelf hoe u wenst te betalen. Betalen kan gratis per (SEPA) domiciliëring, SOFORT Banking, Paypal, creditcard. Ook kunt u achteraf betalen per factuur (in dat geval betaalt u €1,95 administratiekosten). Wilt u een bedrag naar ons overmaken vanuit België? Dat kan naar IBAN nummer: BE37 3101 8950 3128, (BIC) BBRUBEBB010. Vermeld bij uw betaling altijd uw factuur- of pakketnummer. Dit nummer hebben wij nodig om uw betaling te kunnen verwerken.
Wat betekent herhaalgemak?
Bij Flinndal kunt u bestellen met herhaalgemak. Dat betekent dat u elke drie, vier of zes maanden vanzelf uw volgende zending krijgt toegestuurd. Handig, want zo zit u nooit zonder! Bovendien is het minimaal 15% voordeliger dan los bestellen en u zit nergens aan vast. Stopzetten, wijzigen of uitstellen kan altijd. We stellen het op prijs als u dat uiterlijk 7 dagen voor de volgende zending doet, om onnodig versturen te voorkomen. Maar elk pakket dat u ontvangt, mag u ook nog tot 30 dagen gratis terugsturen.

Vragen over de verzending

Moet ik verzend- of administratiekosten betalen?
Bij Flinndal betaalt u nooit verzendkosten. Ook terugsturen kan gratis, wij leggen u dit uit hoe. Alleen als u achteraf met een factuur betaalt, rekenen we €1,95 administratiekosten. De prijs die bij het product staat, is dus de prijs die u betaalt.
Hoe wordt mijn pakket verstuurd?
Uw pakket wordt verstuurd via BPost. U krijgt dus geen track&trace nummer. Dit doen we om de prijs van het product voor u zo voordelig mogelijk te houden. Als u op werkdagen voor 17:30 uur bestelt, dan heeft u het pakket binnen drie tot vier werkdagen in huis. Het past gewoon door de brievenbus, dus u hoeft er niet voor thuis te blijven.
Ik heb een deel van mijn bestelling nog niet ontvangen, want moet ik doen?
Het kan zijn dat uw zending is verdeeld over meerdere dozen. De dozen worden altijd tegelijk verstuurd, maar soms kan het voorkomen dat de ene doos iets eerder aankomt dan de andere. U kunt op de begeleidende brief zien of uw zending is verdeeld over meerdere dozen. Heeft u na een paar dagen de tweede (of derde) doos nog steeds niet in huis? Neem dan contact met ons op. We lossen het graag en snel met u op.

Vragen over de service van Flinndal

Hoe kan ik inloggen?
U kunt inloggen in Mijn Flinndal met behulp van het e-mailadres dat bij ons bekend is. Hebben wij uw e-mailadres nog niet? Registreer dat dan eerst. Heeft u nog geen wachtwoord ingesteld of bent u uw wachtwoord kwijt? Vraag dan eerst een tijdelijk wachtwoord aan. Daarmee kunt u inloggen op Mijn Flinndal. Zodra u ingelogd bent, kunt uw wachtwoord uiteraard wijzigen in een wachtwoord naar keuze. Heeft u problemen met inloggen? Neem dan contact met ons op. We helpen u graag!
Hoe kan ik mijn wijzigingen doorgeven?
U kunt uw wijzigingen 24/7 zelf online doorvoeren via Mijn Flinndal. Wilt u liever geholpen worden door één van onze medewerkers? Neem dan contact met ons op via het gratis telefoonnummer 0800-54019 (werkdagen 9-19 uur) of per e-mail via ons contactformulier. Wij proberen uw e-mail binnen één werdag te beantwoorden.
Ik heb een voorraad opgebouwd. Wat kan ik daaraan doen?
U kunt uw zending altijd en onbeperkt uitstellen. Ook kunt u één bepaald product uit uw zending een keer overslaan (u ontvangt het product dan een keer niet, bij de volgende zending wel weer). Als u vaker teveel over houdt, omdat u bijvoorbeeld niet elke dag uw supplementen inneemt, kunt u ook kiezen om uw zending eens per vier of zes maanden te ontvangen. Al deze wijzigingen kunt u doorgeven aan onze Klantenservice of 24/7 doorvoeren via Mijn Flinndal.
Hoe kan ik contact opnemen?
Heeft u vragen of wilt u een wijziging doorgeven? We helpen u graag! Bel ons gratis op 0800-54019 (op werkdagen van 9-19 uur) of mail ons via het contactformulier (antwoord binnen een werkdag).

Vragen over de producten in het algemeen

Zijn jullie producten natuurlijk?
Flinndal heeft producten die volledig natuurlijk zijn (zoals bijvoorbeeld Omega-3 Forte) en producten die zowel natuurlijke als synthetische stoffen bevatten. Een synthetische stof kan ook een natuurlijke oorsprong hebben, maar een behandeling hebben ondergaan ten behoeve van de houdbaarheid. Maar daardoor mag het niet meer natuurlijk genoemd worden. En soms is een stof helemaal synthetisch (nagemaakt), omdat het bijvoorbeeld in de natuur zeer schaars is, of omdat de natuurlijke variant een slechte smaak heeft.

Als er synthetische stoffen in een Flinndal product zitten, betekent dit niet dat het minder goed zou zijn voor het lichaam. Soms wordt de synthetische variant zelfs juist beter opgenomen door het lichaam dan de natuurlijke variant.

Alle stoffen in voedingssupplementen moeten aan strenge wettelijke eisen voldoen voordat ze mogen worden toegevoegd aan een product. De overheid controleert hierop.
Waar vind ik allergie-informatie?
Op elke productpagina vindt u onder het tabje 'Bijsluiter' alle ingrediënten van het product inclusief allergie-informatie. Ook kunt u allergie-informatie terugvinden op de productverpakking. In België is het verplicht om allergenen (zoals soja, vis, gluten of pinda) te vermelden als ze ergens in zitten. Als een allergeen niet vermeld wordt op de verpakking of productpagina, dan zit het niet in het artikel.
Zijn Flinndal producten ook in de winkel te koop?
Nee de producten van Flinndal liggen niet in de winkel. Omdat we de tussenhandel hebben uitgeschakeld, kunnen we onze producten voor een voordelige prijs maar met een hoge kwaliteit aanbieden aan onze klanten.

Vragen over het gebruik van de producten

Ik gebruik medicijnen of ben ziek, mag ik Flinndal producten in combinatie daarmee gebruiken?
Als voedingssupplementenleverancier mogen wij geen uitspraken doen over medische zaken. In geval van ziekte, medicijngebruik, zwangerschap of bij het geven van borstvoeding raden we daarom altijd aan om te overleggen met arts of apotheker, voordat u overgaat tot het gebruik van voedingssupplementen.
Hoe kan ik de producten van Flinndal het beste bewaren?
Bewaar de producten altijd in de originele verpakking, onder de 25 graden, uit de zon en buiten bereik van kinderen. Achterop de verpakking staat de houdbaarheidsdatum (ook wel THT datum genoemd). In de handige bewaardoosjes kunt u steeds voor een paar weken supplementen doen, bijvoorbeeld om mee te nemen op vakantie. Bewaar de rest in de originele verpakking.
Hoe lang zijn de voedingssupplementen houdbaar?
Op het moment dat Flinndal de producten naar u opstuurt, zijn ze nog minimaal een half jaar houdbaar. De houdbaarheidsdatum (ook wel THT datum genoemd) staat op de achterkant van de verpakking. Nadat u het zakje hebt opengemaakt, is het product nog een half jaar houdbaar. Als de houdbaarheidsdatum is verstreken, kunnen wij de kwaliteit en werkzaamheid van het product niet meer garanderen.
Ik heb moeite met het doorslikken van tabletten/capsules? Wat kan ik doen?
Hieronder vindt u een aantal tips om het slikken makkelijker te maken.
  • De meeste producten van Flinndal hebben een breuklijn, zodat ze makkelijk door te breken zijn. Een half tablet is al een stuk kleiner dan een heel tablet.
  • Gebruik voor de tabletten de Flinndal Tablettensnijder.
  • Doe de inhoud van een capsule bijvoorbeeld door een beetje yoghurt of ander eten, zo krijgt u wel de goede extra's binnen, maar hoeft u de capsule niet in z'n geheel door te slikken.
  • Houd u hoofd recht als u slikt. Gooi dus niet tijdens het slikken uw hoofd naar achteren. Hierdoor wordt uw keel juist afgesloten, waardoor het lastiger wordt om door te slikken.
  • Gebruik voldoende water of eventueel een stukje brood om het supplement door te slikken.
Mag ik de Flinndal producten in combinatie met elkaar gebruiken? Krijg ik niet teveel stoffen binnen naast mijn voeding?
Flinndal producten zijn veilig gedoseerd, zodat de gunstige invloed van elke stof optimaal is. Maar we letten er ook op dat de dosering verantwoord is, zodat je in combinatie met andere Flinndal producten ook weer niet teveel binnenkrijgt. Bent u benieuwd welke producten het beste bij u passen? Gebruik dan onze product keuzehulp.

Flinndal is één van de grootste merken voedingssupplementen van Nederland. We helpen u graag om elke dag opnieuw het beste uit uzelf te halen!

Wij gebruiken cookies, onder meer voor analyse en gebruiksgemak.