Zwanger en vitaminen

welke-vitaminen-tijdens-zwangerschap

Goed nieuws! U bent zwanger! Uw lichaam ondergaat veranderingen en u moet niet alleen rekening houden met uzelf maar ook met uw toekomstige kindje. Hoe zit het dan precies met de inname van vitaminen?

Gezonde botten
Als u zwanger bent hebt u 10 microgram vitamine D nodig per dag. Vitamine D hebt u nodig om het calcium uit voeding op te nemen. Op die manier houdt u de botten van uw kind gezond. De vitamine D capsules van Flinndal bevatten precies de dagelijkse 10 microgram vitamine D.

Foliumzuur
Voor en in het begin van de zwangerschap is het belangrijk dat u voldoende foliumzuur binnenkrijgt. Daarom wordt aangeraden om voor het zwanger worden alvast te beginnen met het slikken van foliumzuur. In het begin van de zwangerschap groeit het zenuwstelsel gevolgd door de hersenen en ruggenmerg. Foliumzuur draagt bij aan een gezonde ontwikkeling van het ruggenmerg van uw kindje.
Foliumzuur vindt u veel in groente, fruit en volkerenproducten en is hetzelfde als vitamine B11. Ook de Multivitaminen en Vitamine-B Complex van Flinndal bevat deze vitamine B11.

Vitamine A
Wees voorzichtig met vitamine A. Het wordt aangeraden om per dag 1.000 microgram vitamine A binnen te krijgen. Meer dan 3.000 microgram kan schadelijk zijn voor uw ongeboren kindje. Vermijd daarom leverproducten zoals leverpastei. Hier zit een hele hoge hoeveelheid vitamine A in.

Vis is gezond
De vetzuren uit vis zijn gezond, ook voor zwangere vrouwen. Vis mag u dus gewoon eten. Let alleen op vacuüm verpakte gerookte vis zoals paling, zalm, forel en makreel. De randen van in vacuüm verpakte vis kunnen bacteriën bevatten die niet goed zijn voor de zwangerschap.

Eet geen rauw vlees
Rauw of half rauw vlees kan besmet zijn met bepaalde bacteriën. Eet daarom tijdens uw zwangerschap geen rauw of half rauw vlees.

IJzer
Zorg dat u voldoende ijzer binnenkrijgt. Als u gevarieerd eet dan is dit geen probleem. IJzer zit veel in volkorenbrood, spinazie en andere donkergroene bladgroenten en zo voorkomt u bloedarmoede.

Eiwitten
Eiwitten zijn ook belangrijk als u in verwachting bent. Eiwitten zijn namelijk belangrijk voor de ontwikkeling van uw kindje. Eet daarom zuivelproducten zoals yoghurt, vis of eieren.

Eet gevarieerd
Als u gevarieerd eet dan krijgen u en uw kindje voldoende voedingsstoffen binnen zodat u optimaal kan genieten van uw zwangerschap.


Lees ook:

Wat zijn synthetische stoffen? Wat is het verschil met natuurlijke voedingsstoffen en zijn ze nou wel of niet goed? Zoals de naam al zegt zijn natuurlijke voedingsstoffen stoffen die in de natuur zijn ontstaan. Lees meer

In de winter zijn vitaminen extra belangrijk.Er zijn vijf echte wintervitaminen die u niet mag missen. Denk aan vitamine C, een echte weerstandsvitamine. Lees meer

Q10 is is een relatief onbekende vitamine-achtige stof. Via onze voeding nemen we dagelijks ongeveer 3 tot 5 milligram Q10 op. Hiervoor is het lichaam afhankelijk van de aanwezigheid van een groot aantal vitaminen. Lees meer

Geef een reactie op: Zwanger en vitaminen

U gaat ermee akkoord dat deze reactie in ons communicatiemateriaal gebruikt mag worden.

U gaat ermee akkoord dat deze reactie in ons communicatiemateriaal gebruikt mag worden.

Flinndal is één van de grootste merken voedingssupplementen van Nederland. We helpen u graag om elke dag opnieuw het beste uit uzelf te halen!

Wij gebruiken cookies, onder meer voor analyse en gebruiksgemak.