Het effect van omega 3


het effect van omega 3

Omega 3 is een onverzadigde vetzuur. Onverzadigde vetzuren worden ook wel goede vetten genoemd. Deze vetten zorgen er namelijk voor dat het cholesterolgehalte in ons lichaam daalt. U kunt onverzadigde vetten herkennen aan het feit dat ze altijd vloeibaar zijn op kamertemperatuur.


Waar zit omega 3 in

Omega 3 wordt ook wel een essentiële vetzuur genoemd. Dat betekent dat ons lichaam omega 3 niet of nauwelijks zelf aanmaakt maar wel nodig heeft. Daarom is het belangrijk dat we via onze voeding voldoende omega 3 binnenkrijgen. Er zijn verschillende soorten omega 3. In plantaardige producten zoals walnoten en lijnzaad zit ALA. En in vis zit EPA en DHA. En vooral die zijn heel gezond. De Hoge Gezondheidsraad adviseert daarom om zeker één keer per week vis te eten, en dan het liefst vette vis zoals sardines, haring, makreel en zalm. Vette vissen bevatten namelijk lekker veel EPA en DHA. Deze twee soorten omega 3 hebben volgens de Europese Unie een bewezen gezondheidseffect: dagelijks minimaal 250 mg EPA/DHA is goed voor uw hart. En elke dag 250 mg DHA is ook goed voor uw hersenen en ogen.


Visvetzuren

Omega 3 uit vis bevat de vetzuren EPA en DHA. EPA en DHA staan daarom ook bekend als visvetzuren omdat ze bijna alleen in vis voorkomen.


Wat is het effect van omega 3

De vetzuren EPA en DHA zijn dus goed voor uw hart. Dit werd onlangs bevestigd door de EFSA. Dit is de Europese autoriteit op het gebied van voedselveiligheid. De gunstige werking op uw hart is al merkbaar bij een inname van 250 mg EPA en DHA per dag. Eén capsule Flinndal Omega 3-Forte levert dus al voldoende EPA en DHA om uw hart te ondersteunen.


Goed voor de hersenen en ogen

Omega 3 is niet alleen van belang voor uw hart, zeker ook voor uw hersenen en ogen. Het omega 3 vetzuur DHA is namelijk een belangrijke bouwsteen van de hersenen en er zit ook veel DHA in uw ogen. Vanaf 250 mg DHA per dag draagt het er aan bij dat de hersenen en ogen goed blijven functioneren. Dat betekent dat u met twee capsules Flinndal Omega-3 Forte ook goed bezig bent voor uw hersenen en ogen! Liever een extra hoge dosering omega 3 vetzuren? Kies dan voor Flinndal Omega-3 Extra Forte. Met 1 capsule per dag bent heeft u genoeg omega 3 voor uw hart, hersenen én ogen.


Een keer per week vis

Zoals eerder genoemd is het verstandig om zeker één keer per week vis te eten, en dan het liefst vette vis. Lukt het u niet om één keer per week vis te eten gebruik dan Flinndal Omega-3 Forte als extra ondersteuning. Een capsule helpt uw hart in goede conditie te houden en twee capsules per dag ondersteunen de hersenfunctie en het gezichtsvermogen! Maar ook als u wel één keer per week vis eet kunt u uw voeding aanvullen met Flinndal Omega-3 Forte.





Lees ook:

Om overbevissing tegen te gaan is duurzame visserij belangrijk. En dus ook de keuze voor duurzame vis. Weet u hoe u verantwoord vis eet? Lees meer

Bij het ouder worden, kunt u gaan merken dat bepaalde functies zoals het geheugen achteruit gaan. Belangrijk om dus goed voor uw hersenen te zorgen om ze zo lang mogelijk vitaal te houden. Hoe kan het omega 3 vetzuur DHA u daarbij helpen? Lees meer

Hoe vaak en waarom eten mensen vis en gebruiken ze daarnaast nog visoliecapsules? Op deze vragen hebben wij geprobeerd antwoord te geven aan de hand van een klein onderzoek. En hier kwamen opvallende resultaten uit. Lees meer

Geef een reactie op: Het effect van omega 3

U gaat ermee akkoord dat deze reactie in ons communicatiemateriaal gebruikt mag worden.

U gaat ermee akkoord dat deze reactie in ons communicatiemateriaal gebruikt mag worden.

Flinndal is één van de grootste merken voedingssupplementen van Nederland. We helpen u graag om elke dag opnieuw het beste uit uzelf te halen!

Wij gebruiken cookies, onder meer voor analyse en gebruiksgemak.